divendres, 25 de maig del 2007

BLOC JOVE: Volem Conéixer Europa i ja sabem com: VIATJANT! per Laia Giner


Ja fa uns quants anys que em vaig decidir per Europa com a destinació dels meus viatges. Per una banda, perquè em resulta molt interessant conèixer la riquesa cultural i social de la nostra Comunitat internacional, però per altra, perquè hi ha opcions de viatge molt adaptades a les minses butxaques dels estudiants. A més, el fet de formar part del món de l’associacionisme m’ha permés conèixer el programa "Joventut en Acció" de la Unió Europea, i després de participar en uns quants intercanvis, de viatjar per diferents països europeus, i de conèixer joves de quasi tota Europa he de dir que ha estat una experiència genial, que tots els i les joves haurien de viure.
La llàstima és que este programa no es difonga més. La joventut no està aprofitant tots els recursos i avantatges que ofereix la Unió Europea i això es deu a la deixadesa de les nostres administracions per fer-nos-el arribar: Ni l’Estat, ni la Generalitat, ni l’ajuntament han fet massa esforços per fer realitat les accions del Programa.
Per això, al BLOC proposem que es cree a Silla una Oficina Europea de la Joventut en Acció, amb tècnics experimentats que s’encarreguen d’informar, d’assessorar i de gestionar els projectes perquè puguem realitzar, als diferents països europeus, tota una sèrie d’activitats, com ara intercanvis, cursos de llengua, voluntariats, estudis superiors i pràctiques en empreses. Perquè, a qui no li agrada viatjar?

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada